onsdag 9 februari 2011

Den som väntar på något gott...

Var på besök hos MVC idag igen o efter en undersökning av barnmorskan så kunde hon konstatera att det troligtvis kommer dröja minst en vecka innan bullen i ugnen är färdiggräddad. Bebisen visade inga tecken på att vara på väg ut än på ett tag. Så det är nog bara att ställa in sig på att gå över 14 dagar o händer det något tidigare så får man se det som en bonus :-)
Bestämde mig för att iallafall försöka snabba på processen lite genom att ta en rask promenad. Eller rask kanske var fel ordval, det går inte så fort när man är i vecka 40... Men jag knatade på så fort jag kunde i solen ner till Haga Park där parkeringen stod öde. Det dröjer nog några veckor till innan windsurfarna kommer hit. Än ligger det is i sundet.
Vet ni vad jag upptäckte jag imorse när jag tittade ut genom fönstret? Småfåglarna nöjer sig inte med fågelbordet längre. De kalasar på våra gräsfrön istället de små rackarna... Får se hur mycket gräsmatta vi får i vår efter deras stora fester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar