onsdag 23 februari 2011

Brrrr

Jag förstår varför den lilla trivs bra där inne. Inatt var det kallt, Andreas berättade att det var 15 minus när han åkte till jobbet. Det märks i huset, man hör hur det "lever". Eftersom vårt hus är byggt i lösvirke så rör det på sig vid temperaturomslag. Lite läskigt nästan när det knakar o brakar i väggar o lister i ett nybyggt hus.

11 dagar över tiden idag o fortfarande inga tecken som tyder på att något kommer hända idag heller. Börjar ställa in mig på igångsättning nu...



- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

  1. -15...de är ju blahablaha...kl 7 imorse hade vi -30 ;-)--Hur många dar får man gå över innan igångsättning??

    SvaraRadera
  2. Haha, ja man ska väl inte klaga... Vet att ni har det värre där uppe :-) Eftersom jag går in i vecka 42 på lördag så dröjer det nog tills i början av nästa vecka innan de sätter igång mig, hua!

    SvaraRadera
  3. Håll modet uppe kusin! Jag är lite avis på dig som har något så galet häftigt framför dig!! Ta hand om dig nu! Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Som jag trodde, den trivs i sköna värmen och väntar tills den här kylan har gett med sig! Förresten så tog du och din syster tid på er vill jag minnas - först fick mor "värkstoppande" medel flera veckor och sen fick de sätta igång det för att ni skulle komma.... Tänker på er varje dag! Men får nog vänta med att se den lilla till efter Mogan nu.KRAM från faster.

    SvaraRadera
  5. Nä, nu får du komma uuuuuuut, lilla/e vän! Vi vill se dig!

    SvaraRadera
  6. Hej Camilla!
    Therese här, jag å Daniel var ju hos er å fick kolla på er fina villa! Tackar vi så jätte mycke för!
    Stort grattis till den lilla sööta tjejen!
    Hon kom efter mycke om och men förstår jag, nu är det väl vi som står på tur :) Inga tecken än, men vi e ju beräknade 9 mars så bara att hålla ut!
    Tänkte att ni kanske undrar hur det går med hus å så för oss. Vi skrev i januari på för ett "Tallbacken" från Eksjöhus, å nu har vi precis satt planlösningen. Så nu ska bygglovshandlingarna in, bara att hålla tummarna...
    Önskar er all lycka med den nya familjemedlemmen, så syns vi väl på byns gator :)
    Kramar från oss!

    SvaraRadera