måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Eftersom det är kärlekens dag idag så tänker jag lite extra på personer o annat som jag gillar allra mest...
Här är en bild på det finaste jag har i Edinburgh under vår resa till Skottland valborg 2009. Vi älskar inte bara varandra utan vi älskar även att resa. Här är lite bilder från resor som vi gjort tillsammans o resor jag gjorde innan jag träffade min Andreas.

Vi bilade genom högländerna i Skottland o detta kortet togs under en paus längs vägen, snötäckta toppar i bakgrunden. Underbar natur, härligt folk med härlig dialekt (man förstår ungefär hälften av vad de säger...), god dryck (whiskey) o fina kor. Det finns så mycket att se i Skottland, rekommenderas verkligen!


Andreas utanför Brandenburger Tor i Berlin februari 2010. Ibland behöver man inte resa långt bort för att uppleva nya saker.


Jag under en utflykt på Kreta sommaren 2010. Fick inte gå närmare stupet för Andreas, haha! En typisk vila-upp-sig-semester. Man vet vad man får när man åker till Grekland. Salt hav, god mat o solsken.


I Paris sommaren 2008 med shoppingpåsar i handen såklart. Tyvärr lyste solen med sin frånvaro o det var mulet alla dagar, men det fanns så mycket annat att titta på än vädret. En pampig stad.


Jag o syster vid Spanska trappan i Rom sommaren 2007. Det var minst sagt kämpigt att befinna sig i en storstad när termometern visade 35-40 grader... Men Rom är en otroligt vacker gammal stad o hit kommer jag återvända!


Sist, men inte minst, en bild från favoritstaden NYC. Staden som har ALLT! Bilden är tagen under vår promenad över Brooklyn Bridge i solskenet hösten 2008.


Underbara Central park från samma resa. Jag o min tvillingsyster firade vår 30-årsdag "over there". Vi får väl åka tillbaka när vi firar 60, eller vad säger du syrran?

I sommar ska vi äntligen ut o resa igen! Mer om detta i senare inlägg.

Nu har vi förresten börjat gå över tiden, idag är det vecka 40 + 2. Häromnatten trodde jag det skulle sätta igång då jag fick värkar som var ganska regelbundna. Intalade mig själv att det säkert var falskt alarm så jag inte skulle bli för besviken om det avtog o mycket riktigt... Efter 3 timmar så släppte värkarna... Den där inne är väl inte så sugen på att komma ut i minusgrader helt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar