tisdag 8 februari 2011

Kalkens o stormarnas ö...

Nu har äntligen nattens storm bedarrat. Eftersom vi har öppna ängar o fält runt huset så viner det ordentligt när vinden tar tag om huset. Vi har nog inte riktigt blivit vana vid den känslan än utan sover oroligt o hoppas innerligt att byggarna visste vad de gjorde när de spikade ihop alla väggar o tak :-) Jag kan lätt ta igen sömnen nu om dagarna eftersom jag inte gör annat än vilar upp mig, men det är värre för min käre sambo som måste gå upp klockan 5 varje morgon för att ta sig till jobbet... Vi får hoppas på en lugnare natt inatt o att bron inte är avstängd den dagen det är dags för oss att ta oss till förlossningen på fastlandet ;-)

Något annat som är lite trist med att bo på ön är kalken som missfärgar kranar o duschar... Idag har jag försökt ta bort en del av beläggningarna på kranarna i huset med hjälp av kalkbekämpningsmedel. OK resultat, men inte helt perfekt. Det är väl bara att inse att så länge man bor på Öland så får man stå ut med att det inte försvinner helt...


Så här ser jag ut idag. 4 dagar kvar till BF nu. Har ni sett någon större mage? Herregud, det ser verkligen ut som jag bär på tvillingar. Men enligt barnmorskan så ska det bara vara en bebis där inne. Så det där med tvillingar i min släkt, det hoppar nog över en generation.

Här kan ni förresten hålla utkik, för snart kanske det dyker upp en bild på baby Norman :-)

5 kommentarer:

  1. :-) Man kan ju tro att du har en ballong där under ;-)..förstår att ni länktar nu men inte långt kvar..hoppas du slipper gå över 15 samt 11 dagar som jag hade otur att göra...kram o lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Vilken stor och fin mage!! :-) Lycka till!! Håller utkik som bara den! Kramar från ett (kanske inte lika fullt) blåsigt skåne!

    SvaraRadera
  3. Jag håller utkik och tänker på dig varje dag :)!

    SvaraRadera
  4. Emma - Tack! Instämmer, en jätteballong! ;-) Om BM hade rätt idag så lär vi nog få vänta minst en vecka till...Kram!

    Jonna - Tack gumman! Kram!

    Lollo - jag går in på din blogg varje dag, så roligt att kunna följa er :-) Kram!

    SvaraRadera
  5. Men så go´! Och du, dom sa till mig att Stefan skulle vänta ett par veckor över tiden, så bev det inte! Två dar för tidigt kom han.... Tänker på dig varje dag och väntarmed spänning på ett sms eler så. Var rädda om er och akta dig i halkan nu. Kram från faster

    SvaraRadera