lördag 28 januari 2012

Vitt på marken

Den här utsikten hade vi från Majas sovrumsfönster förra helgen. Åtta rådjur åt frukost ute på ängen. Tur att inte Runar var på besök! ;-)


Nu är landskapet mer vinterlikt här på ön med lite puder på marken. Det räcker med lite i år tycker jag. Men lite vitt är alltid fint och lyser upp i mörkret.


I år får jag hjälpa till och skotta, det slapp jag förra året när jag var höggravid ;-)

Igår kväll var Andreas ute i Kalmar med några vänner och tog en öl och jag besökte Oskarshamn. Sista mammalediga fredagen, nästa vecka är det dags för jobb igen... Passade på att umgås med mor, far, syster, faster, lunchade med gamla kollegor och idag blev det fika på Nilssons med vänner från huvudstaden. Nu är jag och Maja tillbaka på ön och ikväll blir det god mat och någon film. Goda tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar