tisdag 31 januari 2012

Blandade känslor

Sista dagen på min mammaledighet. Imorgon ska jag iväg till jobbet igen. 12 månader sen sist. Det är med blandad förtjusning. Känns som första skoldagen igen. Jag har helt stängt av bankvärlden under ett år. Ska bli roligt att se hur mycket som sitter kvar när man stiger in på kontoret. Mycket nytt att lära, bankvärlden är föränderlig. Jag har förändrats, jag är någons mamma nu.

Nu ska jag också slåss emot känslan att inte längre vara mitt barn nära, 24 timmar om dygnet. Vi sitter ju ihop, hur kommer det gå? Det är nog det som känns jobbigast. Att lära sig vara ifrån det bästa som finns en hel jobbdag... En hel jobbvecka. Vi bor ju under samma tak som tur är så jag får ju träffa henne efter jobbet, men det är inte samma sak. Nu kanske jag kommer missa en del nya konster som hon lär sig varje dag. Du kan väl vänta med dem tills det är helg Maja? :-)

Ser fram emot att få känna mig vuxen igen, att få äta i lugn och ro och att få träffa kollegor och kunder. Det kommer gå bra. Men det kommer nog kännas de första dagarna.

1 kommentar:

  1. "Gulle-dig"

    Det är klart att allt går bra! Jag förstår hur det känns.Så bra att du gillar ditt jobb. Maja får ju leka med sin pappa, det blir också bra. Lycka till alla tre.
    Kram
    Lisbeth

    SvaraRadera