tisdag 10 januari 2012

Klädesholmen

Trettondagen bjöd på ett vansinnigt vackert väder på västkusten. Dagens utflyktsmål var Klädesholmen där vi gick en promenad i det fina vädret innan vi intog lunch på restaurang Salt & Sill.


Skärgårdsidyll.


Spanarna.


Farmor skojar med Maja som skrattar gott. Farmor var helgens favorit, Maja bodde nästan i hennes famn.


Maja njöt trots kylan.


Längst ut på holmen. Tur att stormen Emil dragit förbi så vi fick njuta av en vacker vinterdag.


Villa Allegra-familjen.


Fina restaurangen Salt & Sill. Här åt vi en god lunch. Med tre små barn vid bordet blir det dock en hel del spring och aktivitet. De lugna stunderna är över, haha!


Jag med vår underbara dotter.


Min fina make.


På väg mot nya äventyr...

4 kommentarer:

  1. Hej! Vilka underbara bilder! Jag har varit inne här och skrivit tidigare ang erat fina hus. Vi skall också bygga en vråk :) Idag skall huset beställas och vi är i valet och kvalet ini det sista. Skall vi välja stående lockpanel eller panelensättningen som är original. Hur resonerade ni, eller var valet självklart??
    Hälsningar Sara

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack och vad roligt att ni kikar in! Jag är lite dålig på att kolla kommentarer ibland så jag måste tyvärr missat er...:-S Ni kommer inte ångra er, Vråken är ett underbart hus! När det gäller panelen så var original en självklarhet för oss o vi har inte ångrat oss än :-) Tror jag läste någonstans att det kunde samlas lite smuts o dyl på den liggande panelen men det är inget vi har märkt något av än så länge... Här blåser det dock på vindarnas ö så det kanske inte hinner fastna så mycket på panelen, haha! Lycka till med bygget o återkom gärna om ni har fler frågor!

    SvaraRadera
  3. Hej,tack för svar!
    Vi bor oxå blåsigt då vi bor på västkusten. Nu är det bestämt vi satt med fiskarhedenvillan i går till 22,00 med alla beslut ;-) roligt men mycket jobbigt. Vi kommer ha den fina panelsättningen som är orginal. Tycker huset ser bredare och mer stiligt ut än ståendes panel då det kan ge ett lite spetsigt intryck. Från början ville min man ha svart tak men efter låång övertalning tog vi tegeltak, klassiskt och snyggt. Sen har trappen varit ett svårt kapitel nu minns jag ej vad den hette som vi valde kanske comfort s ?? vit. ja ja ... mycket beslut som sagt så vi får hoppas att det blir bra! Både jag och min man arb inom vården så vi har överlåtit allt till snickare /vvs att ta över då vi ej har några hantverkar kunskaper, vi har verkligen tummen mitt ihanden båda två:)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Haha, det låter som ni är väldigt lika oss :-) Som vi har velat hit o dit! Men det är en låååång resa med ett hus o man kan inte vara överens om allt... Jag ville ha svart tak, Andreas rött tegel. Det blev tegelrött o det har vi inte ångrat! Mycket pga att det är klassiskt o passar fint till det ljusa huset. Andreas ville köra på den lite trista standardtrappan o måla den vit, jag lyckades övertala honom om att slå på stort o köpa en rejäl finare trots att det var mycket pengar. Det blev lite fel i beställningen, vi skulle egentligen fått en med eksteg o vit i övrigt, nu fick vi en helvit... Men jag har aldrig ångrat det, trots att man svär lite tyst när den är skitig ett par timmar efter man precis städat. Den är stor kraftig vit o pampig o vi har fått en hel del komplimanger för den. Trappan är en möbel som kommer finnas där hela tiden o det är bra att satsa lite extra! Jag o min man valde totalentr. pga vi oxå har tummen mitt i handen, det har vi inte heller ångrat. Vi byggde carport o altan, det räckte! Har ni någon blogg? Om inte, starta en så vi kan följa er! ;-) Lycka till! Kram C

    SvaraRadera