onsdag 5 december 2012

När vintern kom till Runsbäck...


Läste i någon tidning för några veckor sedan att man spådde en mildare vinter i år. Det verkar ju inte stämma så här långt. Den har börjat som de två senaste, med snö redan i början av december. Inte mig emot, så länge snön ligger kvar och det är lagom kallt. Det där blasket och snöblandat regn varannan dag kan vi hoppa över... 

De här bilderna i dagsljus tog jag häromdagen, sedan dess har det kommit ytterligare snö.




Bilderna nedan tog jag igår kväll. Då blev det ett par plusgrader och kramsnö så då gjorde Andreas och Maja en fin snögubbe. Vi skottade hela familjen (Maja hjälpte till med sin lilla spade) och jag hoppades att det skulle sätta igång maskineriet. Men icke sa nicke, den trivs fortfarande där inne... Imorgon ska jag till MVC, får se om hon kan hjälpa till lite genom hinnsvepning...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar