lördag 22 december 2012

De första dagarna i bubblan

Första badet hemma. Handfatet var för litet för Olle...
 Här är lite blandade bilder från de första dagarna hemma med vår lille som nu har fått ett tilltalsnamn, nämligen Olle. Mellannamn blir Sven efter Andreas far och farfar och Erik efter min far och farfar.


Det var skönare att komma upp ur badet och mysa i en handduk.

Maja klär granen med pappa Andreas.  
Än så länge har granen fått stå orörd i sitt hörn.

Vi har tagit en första syskonvagnspromenad...

...med Olle väl nedbäddad i liggdelen.

Vi har numer ett fantastiskt vackert hav av blommor hemma, TACK alla hälsar Olle!! Tackkort kommer!


Ibland kikar jag lite försiktigt på världen...

...men efter ett tag återgår jag till det jag gillar mest...

...att sova.
 Är de inte lite lika varandra här?

Olle gillar som sagt att sova. Så han är inte så sällskaplig än. De första nätterna var lite kämpiga, men nu när mjölken har runnit till så är han mer än nöjd. Maja är en stolt storasyster som hämtar napp och filt och ser till att Olle har det bra. Den första hon frågar efter när hon vaknar är bror. 

Känns helt fantastiskt att vara fyra och att allt har gått så smidigt den här gången. Man känner sig mer säker, amningen flöt på bra efter ett par dagar och jag är uppe och springer runt som vanligt. Efter Maja så tog det ett par veckor innan jag kunde ta en normal promenad. Tänk att det kan vara en sådan skillnad!

Nu laddar vi inför julfirande med släkten. Vi ska fira jul i Eriksöre så det är nära och bra :-) Det blir en speciell jul i år, med ett litet knyte i famnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar