onsdag 4 juli 2012

Canon vs Nikon

 Herregud vilken tid det tar att få till ett inlägg nu för tiden... Internet är seeeegt. Kan det bero på alla turister som invaderar ön och som ska samsas ute på Internet...?! 

Nu har vi ÄNTLIGEN fått vår vinstbil såld, underbart skönt! Till ett par från Kiruna av alla ställen, de var verkligen jättetrevliga och i vår ålder. Nu kommer de ratta runt Norrlands enda Chevrolet Spark, det fanns nämligen ingen bilhandlare som sålde Chevrolet där uppe än.

Eftersom vi nu fått in lite pengar som vi inte räknade med för några månader sedan så hoppas jag kunna investera i en riktig systemkamera (om jag får för maken...). Min 3-åriga Canon powershot G10 har varit en trogen följeslagare under åren och till och med fixat en vinst i en fototävling, men nu känner jag att jag skulle vilja utveckla mitt fotointresse och skaffa mig en "riktig" kamera. Det enda jag undrar nu är om man ska välja en Canon eller Nikon, köpa till ett riktigt bra objektiv eller en bra blixt?? Många frågor som kräver svar, hjälp mottages tacksamt! Vi ska troligtvis åka upp en sväng till huvudstaden nästa vecka och då tänkte jag gå och höra mig för lite. 

Annars flyter semestern på, vi har haft fint sommarväder på ön och träffat vänner som befinner sig på ön eller i trakterna den här tiden på året. 

Bilderna nedan är tagna häromkvällen. En vacker sommarkväll nere på Eriksöre camping (på andra sidan åkern) när vi var ute och åt en bit mat och Maja fick hoppa runt i sanden...






1 kommentar:

  1. Nikon eller Canon kan jag inte svara på, själv kör jag med en Pentax K-5. :)
    Men när det gäller att satsa på objektiv eller blixt så skulle jag välja ett bra objektiv i första hand.
    Lycka till i kameraletandet och ha en skön semester!
    Kram //Lisa

    SvaraRadera