söndag 26 februari 2012

Min dag i bilder

Idag är det ingen vanlig dag för det är min födelsedag. För ett år sedan dök jag upp i mina föräldrars liv och gjorde det rikare. I morse vaknade jag av att min mamma och pappa kom in på mitt rum och sjöng en sång som jag aldrig hört förut och sedan ropade de HURRA högt flera gånger. De tyckte jag var en duktig tjej för jag hade sovit hela natten i min egen säng. Jag är en stor tjej nu och det måste jag ju bevisa!

På eftermiddagen fixade pappa en finfin tårta till mig. Rosa såklart!


Jag fick ha på mig min fina prinsessklänning. Den har jag fått av min gudfar och hans mamma och pappa. Jag tror den är köpt på en ö som ligger långt bort som heter Malta. Hoppas vi åker dit snart och hälsar på, jag har hört att det är varmare där.

När det ringde på dörren blev jag överraskad och glad när mormor, morfar, moster, farmor och farfar kom på besök. De hade paket med sig och sen sjöng de den där roliga sången igen, samma som mamma och pappa sjöng på morgonen.


Mitt födelsedagståg stod på bordet. Jag tror att vi kommer byta ut siffran till nästa gång jag fyller år för de sa min mamma.


Mamma håller på med den där kameran hela tiden och ibland blir det lite jobbigt, men jag låter henne hålla på för jag vet att hon gillar det så mycket...


När jag är nere på golvet brukar jag springa iväg så hon inte hinner fota mig, men här i stolen får jag snällt sitta och posera...


Pappa gav mig något som hette Festis. Man var tvungen att suga i ett konstigt rör. Det smakade sött och var godare än vatten... Och till det fick jag bulle och tårta, mums!


Sen fick jag öppna paket. Det var lite knepigt, men pappa hjälpte mig.


Spännande! Vad är det som gömmer sig under papperet?


Jag fick en pall med ett pussel. Nu kan jag visst öva på mitt namn.


Min moster hade skrivit ett brev till mig. Alla fick en tår i ögat när hon läste brevet för det var så fint. På min fest i somras, då jag fick mitt namn, så fick alla jag känner skriva ett brev till mig. Nästa år när jag fyller år så kommer jag få ett brev av morfar. Så kommer det hålla på tills jag fyller 21 år. Oj, det är nog långt dit..!


Jag fick hink och spade som jag och pappa ska leka med i sandlådan senare. Och så fick jag ett litet minihus. Jag tror det är till fåglarna. Får se om de vill flytta in.


Sist, men inte minst, fick jag en mask och den skulle visst sitta på huvudet. Alla skrattade jättemycket när jag kikade genom den så jag skrattade också. Mamma kunde nästan inte fota, så mycket skrattade hon.

Jag hade en jätterolig födelsedag och längtar redan till nästa år då jag fyller 2. Tack alla som gratulerat mig idag och tack för alla fina presenter!

Kramar från Maja Norman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar