onsdag 8 februari 2012

Empire state of mind

Oktober 2008. Jag och min syster är i New York för att fira att vi fyller 30 år. Vi åker upp i Empire State Building tidigt en morgon innan kön och väntetiden upp i hissarna blir lång. Det är nästan bara vi och några duvor där uppe och kikar på utsikten.

När jag kom hem och gick igenom bilderna så kände jag att en av bilderna var speciell. Jag kände mig lite som den där duvan just då. Jag hade precis lämnat något jobbigt bakom mig och undrade om och när jag skulle våga ta klivet ut. Få ny luft under mina vingar. Några veckor senare träffade jag Andreas för första gången. Tänk, om någon hade berättat för mig att jag skulle träffa min drömkille, flytta till Öland, skaffa barn och gifta mig inom ett par år så hade jag bara skrattat till svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar