onsdag 30 mars 2011

Andreas intervju

Barometerns 6 frågor till Andreas som de ställde i samband med vår bild i tidningen...


...ett varmt grattis till Andreas Norman i Färjestaden som blivit pappa för första gången. Lilla Maja föddes 26 februari.



  1. Hur var väntans tider för dig? Det var väldigt nervöst i slutet eftersom Camilla gick 2 veckor över tiden. Jag jobbar på kärnkraftverket i Oskarshamn o har 11 mil hem, så det var oroligt. Det var svårt att vara så långt hemifrån o inte veta om jag skulle hinna fram i tid. Men det gjorde jag.

  2. Hur känns det att bli pappa? Fantastiskt förstås, o utmanande. Från början hade jag mycket funderingar, om hur jag skulle klara av det. Men det gör ju alla andra, så det ska väl gå, haha!

  3. Hon är knappt en månad nu, hur har omställningen varit? Första dagarna hade vi massor av frågor, men var kvar på BB o fick svar av personalen där. Det var tryggt. När vi sen kom hem skulle vi sättas på prov, men det har gått bra. Jag har klarat av premiärturerna med Maja i både vagnen o i bilen.

  4. Vilket alternativnamn hade ni om det skulle bli en kille? Vi visste till 90% att det var en tjej o hade namn som Elsa, Molly o Nellie på vår lista. Nummer ett bland killnamnen var Axel.

  5. Får ni sova något om nätterna? Ja. Maja sover rätt bra mellan midnatt o 5 så hon har hittat en rytm.

  6. Till sist, vem har köpt mössan med texten I love dad? Det har Camilla gjort som svar på att jag köpte en liten body till Maja som det stod I love mum på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar